onsdag 1 april 2009

Game over

Sömnbrist, blå ankel och en småsur (bitter?) hostalägare, men det spelar liksom ingen roll för JAG VANN! =D mohahaha.. Efter en salsasvettig natt tog jag ett envist grepp runt de dar ultimate frisbee-armarna och begav mig. Vi tyckte att vi var sjukt smidiga och smygiga, särskilt klockan sex på morgonen när jag skulle smuggla ut honom från hostalet och vi trillar rakt i armarna på hostaltanten. Hostaltanten är en sån där tant som går upp klockan 5, snörar på sig löpardojorna och tar en rask promenad med överdrivet stora armrörelser. Sen ska hon tvungen stå utanför hostalet klockan 6 på morgonen och göra höga knän, exakt precis när vi kommer ut. Sen tvingar hon den stackars pågen att betala 30 bolivares för att ha sovit över varpå jag i ett ögonblick av klarhet säger: "Men vi har inte sovit"... game set match! Tillägger GANSKA snabbt att "vi har pratat" och börjar därtill fnittra. Game over, på alla sätt och vis.

So, 30 bolivares, det är mitt pris. Plus 30 bolivares till som hostaltanten försökte kräva av Elisabet för att hon sov hos sin madridkompis en trappa ner. Men det kan hon glömma. Det sitter en skylt på väggen som förbjuder "sällskapsdamer", men det står baskemej ingenting om latin lovers.

Det har varit en lärorik händelse för mig. Jag har insett hur förbannat tråkigt det måste vara att vara ung i länder där man inte kan flytta hemifran och därmed förnekas ett sunt och trevligt sexliv. Well, om man inte gillar bilar dvs, eller de populära sex-hotellen som hyr ut rum per timme. Om jag någonsin involverar mig i ett volontärprojekt så är bostadsmarknaden mitt target. Jag ska bygga hus åt de hem- och sexlösa. Halleluja.

Pingat pa intressant.se
Läs även andra bloggares åsikter om ,

1 kommentar:

Maja sa...

du lämnar inte mycket åt fantasin... I Guatemala kan man komma undan med 5 Quetzales extra och i Mexico e det rätt lätt att smyga. I Peru däremot får man se till att ha en egen lägenhet ;-) men visst ger det vissa insikter om svenska ungdomars lyxliv.